نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1050
-
الف
+

اعلام جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم «هوشنگ ابتهاج»

پیکر مرحوم «هوشنگ ابتهاج» شاعر نامدار پارسی زبان برای تشییع و خاکسپاری به ایران منتقل شد.

به گزارش آی فیلم 2، پیکر مرحوم «هوشنگ ابتهاج» شاعر و پژوهشگر سرشناس پارسی گوی، چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و اعضای خانواده آن مرحوم از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به این کشور منتقل شد.

«محمود شالویی» مدیرکل دفتر حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در خصوص آخرین جزئیات انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به تهران گفت: پیکر مرحوم ابتهاج به زودی به بهشت زهرا منتقل می شود تا آئین وداع با حضور مسئولان فرهنگی و هنری، اهالی فرهنگ، هنر و ادب فارسی و دیگر اقشار مختلف جامعه طبق برنامه در روز جمعه از مقابل تالار وحدت آغاز شود.

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی ادامه داد: پس از مراسم وداع، پیکر استاد ابتهاج با بدرقه علاقه‌مندان، اهالی فرهنگ و ادب برای تدفین و خاکسپاری رهسپار زادگاهش گیلان شده و در آنجا برای همیشه آرام خواهد گرفت.

«هوشنگ ابتهاج» شاعر نامدار ایرانی متخلص به «سایه» اواخر سرطان(تیرماه) به دلیل نارسایی کلیوی در شفاخانه ای در شهر کلن آلمان بستری و تحت تداوی بود و 19 اسد (مرداد) در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

از مهمترین آثار ابتهاج، تصحیح غزل‌های حافظ است که با عنوان حافظ به سعی سایه نخستین بار سال ۱۳۷۲ توسط نشر کارنامه به چاپ رسید و بار دیگر با تجدید نظر و تصحیحات تازه منتشر شد. سایه سال‌های زیادی را صرف پژوهش و حافظ‌شناسی کرده که این کتاب حاصل همه آن زحمت‌هاست.

 اشعار مرحوم سایه در آثار موسیقایی زیادی از هنرمندان پارسی زبان استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

«سایه» شعرهای پارسی درگذشت

نجیب بارور: نگاه زنده یاد «هوشنگ ابتهاج» به مردم افغانستان، نگاه برادرانه بود

 م ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر